lördag 10 september 2011

I hear in my mind all of these voices, I hear in my mind all of these words.

Idag har min käraste varit ledig, och det har varit en väldigt lugn dag. Tanken var att Nicolina och Max skulle komma över på middag, men olägligt nog blev båda sjuka så det får bli nästa helg istället. Vi passade på att packa upp dom sista tre flyttkartongerna som vi inte orkat ta tag i och som stått och varit fula längst väggen, vikt kläder i all oändlighet, diskat, varit i lekparken och på promenad med Frank och ätit en smarrig kycklinggryta. Nu sitter vi som två deghögar i soffan, döendes i matkoma. En vacker syn vill jag lova. Och ändå lovar jag att jag kommer att trycka i mig en kanelbulle eller två innan kvällen nått sitt slut, jag som sa att jag inte skulle. Jag skyller på att det är lördag, och då får man. Undrar vad jag ska skylla på imorgon? Får klura ut något..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar