söndag 7 augusti 2011

Loppis.

Jag är trött idag, och vi har haft det tråkigt. Ni vet, sånna dagar man bara vill ska passera så fort som möjligt. Det har regnat och åskat, jag har varit tvungen att ha varenda lampa tänd för att inte famla i mörkret. Jag vill måla om här inne någon himla gång så att vi kan börja INREDA och göra vårt hem till vårat. Just nu är det bara möblemang och opersonligt. Jag ska inte gnälla egentligen, var sak har sin tid och någonstans måste man börja, men jag har sällan gott om tålamod när det kommer till sånt här. Jag har så mycket visioner i mitt huvud som kommer att ta sån tid att genomföra, åtminstone att ha råd till. Jag antar att det ska vara så ibland.

Bra sak: Jag införskaffade bodies, tröjor, byxor, pyjamaser och strumpor till Frank i storlek 80 på loppis, en hel garderob med andra ord - varav allting gick på 400kr. Det är sådant som gör att jag går med ett förnöjt léende på läpparna i flera dagar. Jag fullkomligen älskar second hand, det är billigt och smart och fint. Frank kommer vara en mycket stilig pojke i höst med alla nygamla kläder!

(Och idag är minsann ingen vanlig dag: Grattis käraste Nicolina på 21-årsdagen!)

2 kommentarer:

  1. Jag älskar också second hand, men jag har aldrig sådan tur att jag hittar de där klädpaketen. Särskilt inte med fina kläder... Alla bebiskläder ska ju vara så jäkla "häftiga", actionfigurer och eldsflammor och svartblåttgrått, eller sockersöta, med Hello Kitty. Jag vill bara ha fina mönster och klara färger liksom. Grrr.

    SvaraRadera
  2. Secondhand är bäst. Så mysigt (och fint, rent kretsloppsmässigt).

    SvaraRadera