söndag 24 juli 2011

Söndag.

Idag har mamma och pappa varit här. Åh, vad skönt det är med lite avlastning ibland. Mamma fixade i köket och pappa duschade Frank som hade bajsat på sig (att pappa sedan kom ut alldeles dyngsur och att grisen hade vurpat i badkaret är en annan femma) och jag, vad gjorde jag? Jag satt vid matbordet och tittade på. Förbannat skönt. Jag är enormt trött numera, och det beror främst på mitt öga som inte vill sluta värka och spänna = konstant huvudvärk. På kvällarna får jag ganska svår ångest för att jag där och då är helt säker på att det är en hjärntumör jag har (ligger bland annat och funderar ut hur jag ska ta avsked till mina nära och kära och våndas över att inte få se frank växa upp) och det blir ganska sömnlöst. Får jag samma ångest ikväll så åker jag nog in till akuten. Inte för att dom kan göra så mycket mer än att skicka en remiss till en ögonläkare, men dom kanske kan utesluta en hjärntumör iallafall och då kanske jag kan få ro i själen igen. Det må låta väldigt löjligt, men när jag får sånna här märkliga krämpor som nu, där det gör ont BAKOM ögat och inte mitt på, då verkar det som att jag lider av lite hypokondri. Eller ganska mycket. Jag är väldigt rädd för döden och vill inte ha några tumörer bakom mitt öga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar