måndag 25 juli 2011

Slasktratt.

Någonting som kommer bli jobbigt i framtiden (om inte alltför länge) är mitt slask-ätande. Idag fick Frank apelsin, äpple, banan och vatten till mellanmål, och brevid satt jag och åt ett lika nyttigt mellanmål i form av en chokladmuffin och en festis. Frank vad nöjd med sin puré, men tids nog kommer han ju bli sugen på mitt gottis. Nu tänker jag inte vara en hitler-mamma och förbjuda socker för all framtid, men det är hemskt dumt att introducera det nu när han inte alls är i något behov av det, innan han har upptäckt det själv. Jag tycker det är lite jobbigt att se 1-2åringar som dricker coca cola eller hänger över godisskålen, även om alla såklart gör som dom vill. I mig känns det inte rätt. Frank tycker ju att frukt är det godaste någonsin just nu, och jag är glad så länge det håller i sig. Detta betyder alltså att mitt slaskätande från och med nu får ske i smyg, eller efter att han somnat. Lycka till Madeleine!

1 kommentar:

  1. Jag har också tänkt på det där. Både jag och Niklas ÄLSKAR skräpmat, snacks, godis och kakor, men vi ill ju inte att Elly ska bli alltför förtjust i det, så det blir väl till att vara nyttiga när hon blir lite större.

    Men strumpbyxor kasar ju ner så man får häng om de inte dras upp så mycket det bara går!

    SvaraRadera