torsdag 2 juni 2011

I believe in endless summernights, good friends and feeling fine.

Just nu är jag väldigt glad och nöjd med nästan allt i mitt liv. Jag har nog alltid varit bra på att vara tacksam för det lilla, och det är jag verkligen nu. Inte för att jag egentligen vet vad jag är glad över eller vad jag längtar till. Eller jo, det vet jag nog visst det. Ikväll kommer nog min svärmor hit, och på lördag ska mina föräldrar vara barnvakt åt Frank så att jag och Christoffer kan njuta av solen och centrum i lugn och ro. Det är mindre än en månad kvar till vi flyttar, och om lika länge till fyller jag 21år. Någon vecka därefter spenderar vi några dagar på ett hotell i Kristianstad, och när vi kommer hem kan vi slappna av i ett tomt hem hos mamma och pappa. Efter det, när vi har kommit till ro, ska jag tvinga hit Sandra&Jesper&Vide och jag längtar redan. Och utöver allt det här kommer det bli många picknickar, grillkvällar, promenader och kanske någon dag på stranden för min del. Jag har inte varit på en badstrand sen jag var tolv, så det kanske är på tiden nu. Vi får väl se hur det blir.

Om det bara kunde lösa sig med dagis- och dagishämtning, och alla dessa jobbiga telefonsamtal som jag tog tid, lust och mod till mig för att ringa men inte kom fram till (finns nog ingenting jag blir mer irriterad av) så skulle jag inte ha ett enda bekymmer i världen just nu. Jag vill bara att allt ska lösa sig med det där, alla praktiska saker. Min rätt till ett värdigt liv trots att jag inte är helt frisk. Det borde ju vara en självklarhet, tycker jag. Och nu har jag fått nog, det ska lösa sig, det måste det. Jag får ta mig tid, lust och mod till mig en gång till helt enkelt. Förmodligen många gånger till om vi ska komma någon vart. Nu är jag trött på klumpen i magen.

3 kommentarer:

  1. Du är fin! <3
    Och du, det kommer att lösa sig. Det är jag säker på.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det löser sig med det som är jobbigt, synd att det ska störa när du är nöjd med tillvaron i övrigt!

    Åh, kunde inte mitt hår ha fått lite lockar?

    SvaraRadera
  3. jag hoppas verkligen att det löser sig.

    du är väldigt fin, förresten.

    SvaraRadera