tisdag 17 maj 2011

Bloggar.

Tänkte att det är dags att faktiskt göra lite reklam för dom få (men fina) bloggar jag faktiskt läser. Jag ströläser några till, men dessa jag tar upp här är dom jag besöker så gott som dagligen och som alltid är roliga att läsa. Jag upptäckte dock till min fasa att alla är mammabloggar. Eller mammabloggar är det visserligen verkligen inte, snarare mammor med bloggar, och då känns det mer okej. (Eller så har jag blivit så där som jag sa att jag inte skulle bli, bara intresserad av allt som har med barn att göra - men det är ju så roligt att förundras och jämföra.)

Nåväl, så länge man inte glömmer bort att man faktiskt fortfarande är en egen individ utöver sin mammaroll så är jag faktiskt inte lika allergisk mot sånt där, så här kommer ett gäng underbara bloggar.


Elina - När jag började läsa hennes blogg för flera år sedan så fastnade jag mest för hennes viktresa hon var mitt inne i, men också för hennes liv med sin fina familj och dottern Signe. Förmodligen världens coolaste unge och om Frank blir i närheten lika smart och påhittig (jag ska göra mitt yttersta!) som hon kommer jag nog se det som en personlig vinst.

Fifi - Förmodligen världens coolaste mamma till Elly. Hon är rolig, ironisk, smart och jag blir alltid så glad av att läsa hennes blogg. Perfekt om man känner sig nere en dag.

Lina - Mamma till Molly. Världens bästa feel-good-blogg om ett mysigt liv på landet med djur (katter, höns och... inte har jag väl missat någonting nu?) och dessutom verkar Lina vara världens finaste människa. Rar och godhjärtad. Läs!

Linda - En annan mamma till en annan Molly, och inte vilken Molly som helst, nämligen Franks kusin! Linda är med andra ord min svägerska. Det enda dumma med den bloggen är att det då och då slinker in vidriga bilder på mig, men det är nog okej, jag ska ge igen. En vacker dag.

Sandra - När jag var gravid så var Sandra det också. Vi hittade varandras bloggar och följde varandra, tipsade och gav råd och tre veckor innan mig fick hon en son, lilla Vide. Tillfälligheter kan göra under och idag är Sandra en av mina finaste vänner, om inte min allra finaste. Hon skriver om så mycket annat vettigt än bara sitt liv som mamma, och därför älskar jag hennes blogg. Bäst är den. Och hon.

2 kommentarer:

  1. Menåh. <3 Du är finastfinast.

    SvaraRadera
  2. Åh, tack fina fina du! Och vet du, när du och Sandra bytte bloggar tänkte jag göra ett tipsigt inlägg om er, men det har inte blivit av än…

    Haha, jag har nog blivit en sådan jag aldrig skulle bli.Redan.

    SvaraRadera