måndag 22 oktober 2012

Måndagar är ingen favorit, men just den här stod ut ur mängden.

Idag är en sådan dag, som i det där vackra Astrid Lindgren-citatet. Någonting i stil med "Ibland är det som om livet valde ut en av sina dagar och sa: "Dig ska jag ge allt!""

Trots att jag sovit lite halvdåligt inatt, då den lille herren ville ha morgon klockan trenollnoll och enbart gick med på att somna om brevid mig medan pappan blev utvisad till vardagsrummet (det är mysigt att samsova och det händer så sällan, men jag ligger liksom på helspänn även i sömnen och har svårt att sova särskillt djupt) så kunde ingenting riktigt få ner mitt humör när morgonens bestyr drog igång. Jag fick glada nyheter om att jag ska bli moster till ytterligare en flicka i mars, och som om det inte vore nog med det så fick jag reda på att min praktikplats numera är min arbetsplats. Livet, ibland vet du verkligen hur du ska bära dig åt för att man ska tycka om dig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar