söndag 29 juli 2012

Du är det dyraste i världen.

Det här med semester tillsammans alla tre, har jag sagt hur underbart det är? Jag har rentav lite ångest över att praktiken är igång igen redan på fredag. Men jag kommer få mycket tid här hemma ändå tillsammans med mina kottar som har semester och sommarlov i en hel månad till, när jag bara praktiserar på halvtid och förhoppningvis är hemma redan efter lunch dom flesta av dagarna. Idag har pappan övat och åter övat med barnet att man måste hålla i handen när man går över övergångsställen (vilket var sådär poppis innan han fattade galoppen), barnet har fått sitt allra första plåster efter en reva på vristen (vilket var mycket spännande) och vägrade även att byta blöja innan jag hade bytt blöja på gossedjursnallen först. Några åskmolns-utbrott om dagen, så där som det är under trotsens starkaste tider, men överlag är det helt fantastiskt att se hur min lilla pojke blir mer och mer en egen människa för varje dag som går. Det är så himla stort.

2 kommentarer:

  1. Förstår inte hur ni lyckades med handhållningen... Det är komplett omöjligt hos oss. Vilket såklart resulterar i att vi knappt kan gå ut med Vide utan vagnen. Tips önskas! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frank vägrade också, och tycker inte att det är roligt, men efter långa diskussioner (christoffer vägrade gå över gatan såvida frank inte höll i handen, vilket resulterade i att dom stod där en kvart med delade meningar i frågan), slutade först med bråk och skrik men sista gången dom var ute så lyfte Frank upprört upp handen och gick över gatan hand i hand. Han har blivit lite lättare att prata och resonera med nu för tiden, iallafall med lite tålamod från vår sida.

      Radera