söndag 27 maj 2012

Mothers day.

Idag började dagen med ett litet blomsterfång och en mors dag-present på sängen. Sämre morgonar har jag haft i mitt liv, till trots att även denna startade redan klockan 5:00. Mitt i natten enligt mig, men jag tror att jag är härdad nu. Dagar som dessa gör det ingenting, börjar dom så här vackert är det okej. Hurra för alla fantastiska mammor som gör ett fantastiskt jobb varenda dag, en egen dag förtjänar vi. (Och såklart ett hurra för alla fantastiska pappor också, men ni har faktiskt en egen dag.)

Tanken idag var att vi skulle spendera större delen av dagen hos mina föräldrar, men pappa har gått och blivit magsjuk så vi har helt enkelt fått roa oss själva. Nu var det ett tag sedan vi hade en familjedag utan planer eller måsten, så det var egentligen bara välbehövligt. Bortsett från middagsvilan så har vi varit ute precis hela dagen - gått långpromenad till sjöarna, matat fåglarna (Och hjälp och fy och ve och fasa vad orädda dom är för människor, jag blir ju livrädd när dom så gott som äter ur handen på en... och jag, jag tjoar för fullt och backar bakåt och slutar andas när mitt barn räcker fram sina fingrar till jättenäbbarna. Pedagogisk, javisst! Eller...), lekt i världens roligaste lekpark, ätit kyckling med potatissallad och tillsist tagit en till promenad till slottet. Behöver jag säga att ungen är mer än slut? Trots tre timmars middagsvila blev han fly förbannad när vi väckte honom, och kanske sover han längre än till 5:00 imorgon. Låt oss hålla tummarna! Det gör iallafall jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar