fredag 16 december 2011

Fredag.

Det har inte blivit så många vettiga inlägg här den senaste tiden, och egentligen har jag ingen god ursäkt till det. Jag har tagit tag i en broderi-julstrumpa till Frank (som jag började med innan hans födsel, say no more...), haft besök av gamla skolkamrater och blivit helt insnöad på det här med bloggtävlingar. Jag hinner tänka både en och två gånger, när jag sitter hela kvällarna och deltar i tävling efter tävling, att det nog är väldigt mycket slöseri med tid. För vunnit någonting, det har jag aldrig gjort. Men är man inte med så är det ju också helt omöjligt att ens ha den där lilla micro-chansen till en vinst. Inte sant?

Jag går en rätt tuff helg till mötes nu. Idag, imorgon och på söndag jobbar min käre från morgon till kväll. Butikstider innan jul är helt sinnessjuka, och det är helt enkelt bara att härda ut. Missförstå mig rätt, jag älskar att vara med min son, men de där sista timmarna innan läggdags när en pappa som har saknat sin son hela dagen och med andra ord har all energi i världen kommer hem - det är en välkommen avlastning. Men vi ska ha det så mysigt det bara går, och det är inte särskillt svårt när man har en kille som springer mot en genom hela lägenheten det snabbaste han kan när man frågar "kan mamma få en puss?".

Och snön, var är du någonstans?
Jag vill ha en vit jul... ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar