lördag 15 oktober 2011

Hej hösten.

Det finns nog inget bättre än hösten, på riktigt, utan tvekan min favoritårstid. Jag älskar min nya gröna jacka, min gamla vita halsduk som borde vara sönder för längesedan och mina nya sockor. Jag älskar att titta ut genom fönstret och se alla regnbågens färger på träden, och hur asfalten doftar regn. För snart ett år sedan åkte vi in till förlossningen en tidig höstmorgon, och av någon anledning var jag väldigt bestämd med att vi skulle åka buss dit. På bussen satt trötta människor på väg till jobbet, och förmodligen tog dom för givet att jag också var på väg till jobbet och inte till min egen förlossning. Dagen efter Franks födelse kom första snön, men det tänker jag ignorera nu och hoppas innerligt att vintern väntar ett tag till. Hu.

Och idag är dagen när jag åt popcorn till frukost, mycket nyttigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar