torsdag 16 juni 2011

Sömn.

Ibland kan jag tycka att det är lite synd att så mycket ska handla om ens barns sömn, men det är ju verkligen avgörande för hur ens barn mår och betér sig, och samma sak blir det ju för föräldrarna. Nöjd bebis, nöjda föräldrar. Frank har haft en lite jobbig tid i någon vecka nu, åtminstone om vi ska jämföra med hur han brukar vara. Han har varit snorig och hostig, bajsat väldigt mycket och varit kinkig, och på det sovit mycket sämre än vanligt också. Jag tror det hela har berott på tandsprickning i kombination med förkylning och 8-månadersfas. Det har inte varit roligt i vilket fall som helst, för någon av oss. I förrgår kämpade jag hela dagen med att få den övertrötta stackaren att sova, jag fick natta honom i timmar. Det var lite tröttsamt. Igår var det lite bättre igen, och idag har det varit toppen! Känner äntligen igen min glada kille igen. Han vaknade 6:00 för välling, sov sedan med oss fram till 9:00, sedan en lång förmiddagslur mellan 11:00 - 15:00 och nu är han inne på eftermiddagsluren. Och han har somnat utan varken gnäll eller stök, och jag njuter till fullo. Nu har vi haft det jobbigt i en vecka, och det räckte faktiskt. Men det är nog väldigt bra att ha det jobbigt ibland, för gud vad man uppskattar när det blir som vanligt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar