tisdag 28 juni 2011

Flytt.

Nu är vi utan matbord, och får med andra ord äta middag i soffan eller på golvet. Om ett par dagar är vi utan soffa, soffbord, tv och tv-bord och stora hyllan i hallen. Det blir väldigt spartanskt, måste jag säga. Tur att det bara är under ett par dagar. Det här med att flytta är inte så roligt har jag upptäckt, och det är ganska svårt att få det att gå smidigt när man måste göra allting med en 8-månaders som mer än gärna är med och "hjälper till". Men det ska nog gå det här, hoppas jag, även om jag har en känsla av att både jag och Christoffer kommer gå under av stress och/eller svåra magsår. Nåväl, vi flyttar åtminstone bara till huset brevid, och har fått ihop två vänner som ska hjälpa till, så jag hoppas att flyttdagen ska gå smidigt. Jag kommer inte vara mycket till hjälp, jag och Frank (+ madeleine som kommer och joinar oss) kommer att sitta utanför och fika och vakta möbler och kartonger. Hjälp så ansträngande.

2 kommentarer:

  1. Åh, det är ju så jobbigt att flytta, det blir alltid så mycket mer att göra än vad man tror. Åtminstone är det så för mig. Hoppas det går bra och tänk på vad skönt det blir när ni väl har börjat komma i ordning!

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Hoppas flytten går smidigt för er!

    SvaraRadera