tisdag 17 januari 2012

Tisdag,

Jag måste säga att jag lyckats hålla mitt nyårslöfte väldigt bra, hittills iallafall. Häromkvällen var jag med om någonting som jag inte har varit med om på väldigt, väldigt länge, jag kunde inte sluta läsa ur min bok. Det var så spännande att det liksom inte gick hur jag än försökte. Och som med allting jag utför så gör jag det väldigt långsamt och noggrant, så även läser. Ord för ord, bokstav för bokstav, så att jag inte missar någonting i handlingen. Det tog sin lilla tid, och jag låg vaken så länge att tillochmed Christoffer hann somna före mig, och det har verkligen inte hänt många gånger under våra år tillsammans. Man kan tycka att det är himla onödigt att skriva ett helt blogginlägg om att jag har läst en hel bok, käre nån, men det är iallafall en bok mer än jag läste under förra året och det är ju både sorgligt och lite pinsamt.

3 kommentarer:

  1. Men också helt fantastiskt! :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att få sånt flow! Jag har haft jättesvårt att komma igång med läsningen sedan Elly föddes. Jag har försökt föera gånger, men bara tappat fokus och läst samma sida 10 gånger utan att fatta vad jag har läst. Helt hjärndött! Men nu börjar det komma tillbaka. Det blir än så länge bara ett fåtal sidor per kväll, men bättre än ingenting.

    SvaraRadera
  3. Jag har också haft svårt att komma igång med läsandet igen, synd eftersom det är något jag verkligen saknar. Förhoppningsvis släpper det för mig med när jag börjar plugga igen..

    SvaraRadera